728 x 90

Trendy w social media – co jest teraz modne?

Trendy w social media – co jest teraz modne?

Social media to już nie opcjonalna rozrywka, a konieczność – zarówno wtedy, kiedy prowadzisz biznes, jak i w przypadku indywidualnego użytkownika, który coraz częściej kontaktuje się z innymi przez Facebooka czy Instagrama. To dotyczy jednak nie tylko kontaktów towarzyskich, ale również chęci załatwienia sprawy, na przykład ze sklepem, w którym coś chcemy kupić, jak i sprawdzenia adresu kawiarni czy instytucji, do której zmierzamy. Ale czy wiesz, jakie są aktualnie trendy w social media? Co najlepiej się „klika” i dlaczego zmienia się typ komunikacji dużych firm i mniejszych przedsiębiorstw z klientem? Oraz: co robić, żeby przebić się ze swoim przekazem? Przedstawiamy najważniejsze trendy social media przełomu 2018 i 2019 roku.

Video marketing

Można by odnieść wrażenie, że w przypadku social media czytanie jest passe. Ale fakt, że video jest teraz na topie nie wynika tylko z tego, że użytkownicy wolą ten rodzaj contentu, ale także z uwagi na premiowanie (lepszym zasięgiem) filmów tworzonych przez użytkowników. Dlatego aby nie zginąć w morzu treści, coraz częściej firmy decydują się na tworzenie filmów. Dzięki temu mają pewność, że ich materiał wyświetli się większej ilości użytkowników.

Stories i relacje na żywo

Kolejne, wysoko pozycjonowane materiały to te, które dzieją się tu i teraz. Dzięki Facebookowi, Instagramowi i YouTube’owi możemy oglądać wydarzenia w czasie rzeczywistym, ale też brać udział w szkoleniach czy webinarach, podczas których na żywo będziemy w stanie zadawać pytania i dyskutować z prowadzącym. Ich siłą jest też to, że osoby lubiące dany kanał otrzymują niezwłocznie powiadomienie o rozpoczęciu relacji.
Stories to natomiast inwestycja w autentyczność. Prościej nam uwierzyć, ze taki nagrany na 24h filmik – zwykle w kiepskiej jakości – jest dziełem samej osoby nagrywającej, w związku z tym pokazuje realną część jej życia. To bardzo skuteczne narzędzie budowania zaufania do marki (także tej osobistej).

Influencer marketing

A propos marki osobistej… Influencer marketing, czyli zatrudnianie do promowania produktu osoby, która posiada jakieś grono wiernych odbiorców, to nie żadna nowość, bo przecież nie od dziś wielkie gwiazdy występują w reklamach (tak konwencjonalnych, w prasie czy TV, jak i będąc na przykład „ambasadorami” danej marki czy produktu). Jednak pewną nowością w tym zakresie jest, że już nie jedna, znana i medialna osoba promuje produkt, ale większa ilość mikroinfluencerów. Dlaczego? To kwestia zaufania. Ciężko zaufać osobie, której nigdy nie widzieliśmy na oczy i nie ma nawet pewności, czy sama prowadzi swoje social media. Ale kiedy czytamy i oglądamy kogoś, kto ma swojego niewielkiego bloga albo tematycznego instagrama i z pewnością nie podpisuje milionowych kontraktów… to już nie jest takie trudne. Dlatego właśnie wielkie marki chcące skutecznie dotrzeć do jakiejś grupy odbiorców, angażują już osoby prowadzące niewielkie społeczności. I wolą zawiązać współpracę z większą ilością małych influencerów (którzy przy okazji są tańsi) niż jednym dużym. To także wskazówka dla Ciebie – jeśli chcesz być influencerem, nie musisz już mieć bardzo rozległego grona odbiorców. Wystarczy mała, ale oddana grupa.

Boty i możliwość szybkiego kontaktu z marką

Wchodzisz na Facebooka marki i od razu otrzymujesz wiadomość: „W czym możemy pomóc?”. To oczywiście bot, który rozpoznaje Twoją obecność na stronie. Ale dzięki niemu czujesz się bliżej firmy, której stronę przeglądasz. Wiesz też, że instytucja, która ma takie rozwiązanie, prawdopodobnie szybko odpowie na Twoje wątpliwości, więc chętniej się z nią kontaktujesz i chętniej skorzystasz z jej usług / kupujesz jej produkt.

VR / AR

Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość powoli stają się oczywistością. O ile jednak VR, ze względu na konieczność posiadania dodatkowego sprzętu, jeszcze nie weszła pod strzechy, o tyle AR to już funkcja niemal wszystkich nowszych smartfonów. Powstaje coraz więcej aplikacji, które ją uwzględniają, a nawet czynią głównym „bohaterem”. Nie jest to jeszcze na tyle popularna funkcjonalność, aby była koniecznością, ale nawet jeśli na razie częściej jest ciekawostką, warto się nią zainteresować. Możliwość wyświetlania obiektów osadzonych w przestrzeni wokół nas może kogoś zainteresować jako funkcjonalność. A stąd pierwszy krok do zainteresowania naszym produktem.

Mobile

Last but not least – wiemy już, że coraz więcej ruchu na stronach generują urządzenia mobilne (smartfony i tablety). Dlatego nieważne czy chodzi o zdjęcie w tle na Facebooku, czy o dostosowanie strony www – musisz postawić na rozwiązanie, które sprawi, że wszystkie funkcjonalności będą działać tak samo na desktopie, jak na mobile’u. Lekceważenie tego drugiego kończy się wysokim współczynnikiem odrzuceń, czyli sytuacją, w której Twój potencjalny klient lub odbiorca… po prostu wychodzi ze strony.

Choć możemy wypisać pewne dominujące tendencje w obszarze social media, musimy pamiętać, że jest to tak dynamiczna dziedzina, że po prostu trzeba trzymać rękę na pulsie – wszystko może się bowiem zmienić zaledwie w parę dni albo tygodni. Obserwuj swoich odbiorców i klientów – oni wskażą Ci drogę!

1 comment
Tomasz
ADMINISTRATOR
PROFIL

Powiązane wpisy

Podziel się opinią!

Nie zbieramy żadnych Twoich danych. Dodawanie komentarza trwa około 5 sekund

Cancel reply

1 Comment

  • Anonim
    Styczeń 4, 2019, 12:33 pm

    Faktycznie ostatnio jest całkiem spory wysyp nowych kont w social media – najgorzej, że prawie większość z nich jest nastawiona na zarobek i promowanie produktów. Zupełnie jak z YouTube – wysyp vlogerów rozpoczął się gdy inni zoabczyli, że naprawdę można tam niezla kasę zarobić.

    REPLY